OSZUKANI PRZEZ JD KONSULTING

Forum » Pozew Zbiorowy

Odpowiedz na ten temat

Data Wpis
[04.07.2012] 15:27 koń_rafał_6
www.zbiorowy-pozew.com
to bardzo ciekawa strona internetowa, bardzo podobna do tej z której korzystali niepełnosprawni kibice przeciwko UEFA
najbardziej zaciekawiła mnie informacja o tej "kancelarii"
adres i nr telefonu który tam podano to adres tzw. wirtualnego biura,
taką stronę może założyć sobie każdy, może również samemu napisać sobie dowolną treść, także śmiało próbować się wybielić lub zastraszyć osoby które piszą prawdę na temat panów Wasiaka i Dawidczyka,
podany nr telefonu do biura nie zaczyna się nawet od 0-22 czyli kierunkowym do Warszawy,
co najzabawniejsze w zakładce kontakt jest mapa google wskazująca na lokalizację tej "kancelarii", co za zaskoczenie, firma mieści się w Wyszkowie...



panowie Wasiak i Dawidczyk prowadzą swoją działalność od półtora roku, zdobywają co miesiąc około siedemset do tysiąca nowych klientów, w piękny sposób nabitych w butelkę,

jeśli to sobie policzymy to zaczyna się robić naprawdę poważnie,

siedemset osób mnożąc przez kwotę 199zł jaką musi zapłacić potencjalny klient razy osiemnaście miesięcy od kiedy funkcjonują to prosty rachunek 2 507 400 zł

DWA I PÓŁ MILIONA ZŁOTYCH W PÓŁTORA ROKU !!!
DWA I PÓŁ MILIONA ZŁOTYCH !

TO JEST OLBRZYMIA SKALA TEGO PROCEDERU

gdzie jest policja i prokuratura? czemu nikt się tym nie zajmuje? czy przy takiej kwocie dochodzi jeszcze korupcja organów ścigania?

tą sprawą musi zająć się ktoś na wyższych szczeblach niż policja w Wyszkowie !

ci panowie muszą zapłacić !

BARTŁOMIEJ DAWIDCZYK
Pniewo-Kolonia 17
07-214 Zatory, mazowieckie
NIP 568-15-69-406
REGON 142269835
tel +48-516-206-815


Elcom - Net Marcin Wasiak
UL. WYSZKOWSKA 22A/15
07-205 Rząśnik
woj. mazowieckie
tel. kom: 602155721
[06.07.2012] 12:18 poliart
Witam. Zostałem jak Wy wszyscy oszukani...oni tylko wysyłają jakieś materiały z których nic nie wynika...mają się skontaktowac niby za dwa tygodnie..ale nikt nie ma zamiaru się skontaktowac. Telefonów nie odbierają, a teraz je mają wyłączone. Zero kontaktu od kiedy prosiłem o napisanie wniosku. Dla mnie to jawne oszustwo. Proszę o kontakt chętnie się dołączę w pozwie zbiorowym o oszustwo.
[11.07.2012] 13:38 plus
Niestety, mnie też naciągnęli.JD Konsulting to jedna wielka ściema. mieli się odezwać w chwili złożenia wniosku o dofinansowanie i przez cały rok tego nie zrobili. Za to nie odbierali telefonów lub odraczali, że może za kilka miesięcy będzie wiadomo....Pierwszy raz się nabrałam i ostatni....Chętnie dopisałbym się do zbiorowego wniosku do sądu. Takich trzeba definitywnie eliminować z rynku. Niech wezmą odpowiedzialność za swoje krętactwa.Ludzie nie dajmy się takim!!!!
[11.07.2012] 13:44 kolejna naiwna
Właśnie dzwoniła do mnie super hiper miła Pani z Open Europe z ofertą. Na każde pytanie , nawet szczegółowe odpowiadała. Powiedziała, że przez to że ich firma została oszukana przez klientów, którzy od nich kupowali projekty i sprzedawali za dużo większe pieniądze innym firmom, pobierają opłatę,żeby mieć dowód :)) Ofertę mają, aż przesyconą idealizmem. Dzięki takim stronom, forom, nie nabrałam się.
[12.07.2012] 08:02 Małgorzata
Małgorzata
Mi akurat napisali wniosek było kilka błędów ale zostały poprawione, natknęłam się na ciekawy artykuł o Open Europe http://www.zbiorowy-pozew.com/aktualności/

na pozew-zbiorowy.com
[12.07.2012] 09:02 Reporter
Już się bierzemy za Dodaj Oszusta A MAEDIA TO JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH SIŁ W TYM KRAJU JAK I NA ŚWIECIE śmieciowe forum gdzie każdy może pisać na każdego totalne bzdury bez podawania danych. Nie róbmy śmietnika z Internetu.

Ktoś Cię nie lubi, UWAŻAJ bo będziesz dodany do śmieciowego forum DodajOszusta!!!

proszę zajrzeć w artykuł... Gazety Pomorskiej

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120208/REGION/734555309
[13.07.2012] 07:16 ROM
Witam.
A Na stronie nowego wyszkowiaku ogłoszenie widnieje "Prężnie rozwijająca się firma zatrudni komunikatywne osoby na stanowisko telemarketera. Oferujemy atrakcyjne wynagrodzenie podstawowe, premie i nagrody. Zapewniamy możliwość rozwoju oraz profesjonalny pakiet szkoleń. Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV ze zdjęciem na: rekrutacja@openeurope.pl (28#T)"

A myślałem ze chociaż to jet inna firma... i teraz nie wiem czy mam tam wysyłać CV i iść tam do nich czy nie..
[18.07.2012] 19:35 effect
Drodzy Państwo
sprawa ma się tak
firmy oferujące pomoc w uzyskaniu dotacji przez telefon
nigdy nie zrobią tego rzetelnie
jesli ktoś jest zainteresowany dotacją, to informuje, że kasa dla Polski jest tylko do 2013r, i w znacznej czesci została już wykorzystana. Apeluje do przedsiębiorców aby nie dali się zwieźć piękny, wyidealizowanym prospektom rozmów, którymi to jesteście zasypywani przez konsultantów, powtarzających te formułki jakieś 250 razy dziennie. Projekty, owszem, są pisane
ale przez osoby nie posiadające do tego żadnych kompetencji. 1 na 200 przechodzi ;).

Open Europe to JD Konsulting, po sprytnych zabiegach polegających na zmianie własności.

Pozdrawiam serdecznie, anioł stróż.
[26.07.2012] 18:57 pająk nieba
Tutaj jest pozew zbiorowy przeciwko JD KONSULTING

https://www.wspolnypozew.com/grupy/show/pozwy/jd-konsulting
[30.07.2012] 13:07 rbi2@vp.pl
Ja też zostałem w 2011 r naciągnięty przez tego oszusta na 199 zł. O dotacjach opowiadaja głupoty i nic nie załatwiają .
Stanisław G. rbi2 @vp.pl
[31.07.2012] 06:21 aasaa
gide Generalne Izba Doradztwa Europejskiego to oszusci
[09.08.2012] 07:11 achtung
Uwaga!!!!

Towarzystwo Dofinansowań Europejskich DARIUSZ MACIEJEWSKI
to złodzieje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Firma nie działa byłem w siedzibie, której nie ma

Proponuje wszystkim oszukanym założyć pozew zbiorowy firmie Dariusza Maciejewskiego!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trzeba się tylko zebrać aby odzyskać pieniądze
[09.08.2012] 08:31 Przedsiębiorca
Proszę o kontakt, z kim podjąc temat zbiorowego zgłoszenia oszustwa
[10.08.2012] 11:52 wpwpwp
20 mln bezzwrotnej dotacji dla firm
2012-01-18
Trwa nabór wniosków o dotacje unijne na projekty kooperacji pomiędzy firmami. Wsparcia nawet do 100 proc. wydatków, udziela bezpośrednio Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.


Wsparcie jest udzielane w formie zaliczek lub refundacji poniesionych kosztów. Wnioski są przyjmowane w ramach PO Innowacyjna Gospodarka działania 5.1. - Wspieranie rozwoju powiązań kooperacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym. Na ten cel zaplanowano wydać 150 mln zł. Wnioski są przyjmowane do 31 stycznia 2012 r.

Dofinansowanie jest proponowane w dwóch fazach: rozwoju i wczesnej fazy rozwoju. Na przedsięwzięcie, gdzie już istnieją powiązania kooperacyjne (faza rozwoju) przedsiębiorca może otrzymać wsparcie do 100 proc. wydatków. Jeżeli natomiast powiązań takich jeszcze nie ma, a firmy dopiero zaczynają kooperować (wczesna faza rozwoju), to dotacja jest udzielana tylko do 70 proc. kosztów projektu.

- Wspieranie powiązań kooperacyjnych cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród wnioskodawców. W drugim konkursie zorganizowanym w 2010 r i trwającym od 27 grudnia 2010 r do 31 stycznia 2011 r zostało złożonych 29 wniosków o dofinansowanie na kwotę 432, 4 mln zł. Natomiast już w konkursie zorganizowanym w tym roku trwającym od 21 marca do 27 maja złożono 72 wnioski o dofinansowanie na kwotę 438, 8 mln zł - informuje Miłosz Marczuk z PARP.

Dotacje na wiele działań inwestycyjnych

Wsparcie jest oferowane na zrealizowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego, którego celem jest stworzenie warunków techniczno - organizacyjnych funkcjonowania powiązania kooperacyjnego pomiędzy co najmniej dwoma firmami. Dotacje są oferowane również na samo opracowanie strategii rozwoju i jej wdrażania przez kooperujące przedsiębiorstwa.

Efektem końcowym projektu jest przygotowanie długookresowej, wspólnej strategii powiązania kooperacyjnego na rynku. W konsekwencji musi on przynieść korzyści dla wszystkich firm biorących udział we współpracy.

W obu fazach wsparcie może zostać udzielone m. in. na przedsięwzięcia polegające na zakupie środków trwałych, szkoleń i doradztwa oraz wartości niematerialnych i prawnych, na pokrycie kosztów osobowych i administracyjnych. Dofinansowanie może zostać przyznane także na badania przemysłowe, prace rozwojowe, prowadzenie wspólnych badań lub projektów edukacyjnych.

Można otrzymać dużo pieniędzy

Wnioskodawca może otrzymać na tzw. wczesną fazę rozwoju wsparcie do 200 tys euro. Na mniejsze dotacje mogą liczyć przedsiębiorstwa z branży transportu drogowego, do 100 tys euro. Dotacje są wypłacane w złotówkach.

Większe dotacje są oferowane firmom, które już kooperują pomiędzy sobą. W ramach, więc tzw. fazy rozwoju wsparcie na poszczególne projekty można otrzymać do:

- 20 mln zł, w części dotyczącej wydatków inwestycyjnych,
- 5 mln zł, na badania przemysłowe lub prace rozwojowe,
- 400 tys zł, na doradztwo,
- 1 mln zł, na szkolenia,
- 600 tys zł, na pokrycie kosztów ekspansji rynkowej.

- Aby skutecznie aplikować o wsparcie, należy przejść pozytywnie ocenę formalną i merytoryczną. Przede wszystkim bardzo uważnie przygotować trzeba wniosek aplikacyjny i jego załączniki. W trakcie oceny merytorycznej oceniany jest pomysł na projekt pod kątem jego innowacyjności i możliwości szerokiego wykorzystania na rynku krajowym i unijnym - twierdzi Miłosz Marczuk z PARP
[10.08.2012] 11:55 CNG
JAK MANIPULOWAĆ>>>

W procesie kształtowania naszego superego (sumienia), człowiek przyswaja normy, które zapewniają mu poczucie bezpieczeństwa i likwidują lęk przed rzeczywistością.

Pierwszymi osobami, które „inicjują” ten proces są rodzice (np.: „Nie dotykaj wrzącej wody.”, „Nie rozmawiaj z nieznajomym.”). Rodzice przekazują dziecku normy moralne, a dziecko poprzez identyfikację przejmuje je od nich. W procesie kształtowania superego uczestniczą nie tylko rodzice, ale również inni.

Są nimi:

➔ krewni (np.: „Słuchaj rodziców, bo oni wiedzą co dla ciebie

najlepsze.”);

➔ przyjaciele (np.: „Nie powinniście się spotykać.”, „Jak nie

pójdziesz z nami na imprezę, to się do ciebie więcej nie odezwę.”);

➔ nauczyciele (np.: „Nie rozmawiaj na lekcji.”, „Jeszcze raz to

zrobisz a dostaniesz naganę.”);

➔ przełożeni („Nie spóźniaj się.”, „Jak nie skończysz na czas, to nie dostaniesz premii.”);

➔ autorytety, których chcemy lub musimy słuchać.

Wiele zależy od tego, jak nasze superego ukształtuje się pod ich kierunkiem. Może dojść do takiej sytuacji, gdy zamieni się ono w wewnętrznego tyrana. Wtedy człowiek stanie się niewolnikiem narzuconych norm, które zacznie później wpajać innym. Identyfikacja z osobą kształtującą nasze superego sprawia, że sami zaczynamy kształtować superego innych w podobny lub identyczny sposób.

Kiedy odczuwamy bezsilność wobec wymagań autorytetu, narasta w nas lęk przed sankcjami niespełnienia jego oczekiwań (np.: kara cielesna, brak akceptacji, utrata miłości, utrata pracy), a to z kolei powoduje, że akceptujemy i spełniamy te oczekiwania. Następuje identyfikacja z autorytetem. Kiedy sami stajemy się takim autorytetem, zaczynamy stawiać innym wymagania, w taki sam sposób w jaki stawiano je nam.

Nieakceptowane wcześniej cechy autorytetu, stają się naszymi cechami.

Sztandarowym przykładem jest wojsko. Kiedy żołnierz trafi do wojska, wpajane mu są pewne ścisłe zasady postępowania. Autorytet (dowódca) może znęcać się nad szeregowym żołnierzem. Mimo, że żołnierz nie akceptuje zachowania dowódcy, to w obawie przed konsekwencjami sprzeciwu, spełnia jego wymagania (wypełnia rozkaz). Stopniowo przejmuje cechy dowódcy i kiedy sam zostaje dowódcą, właśnie poprzez identyfikację przenosi schemat postępowania w stosunku do innych żołnierzy, w taki sam sposób, jak jego wcześniejszy dowódca.

Na tej właśnie zasadzie utrzymywana jest hierarchiczna struktura społeczeństwa, w którym istotną rolę pełnią symbole statusu demonstrowane przy każdej możliwej sposobności. Większość ludzi zapomina, że autorytet, który posiadają, jest wynikiem posiadanego symbolu statusu. Taki symbol można porównać do etykietki z napisem określającym rodzaj autorytetu. Przykładowo, wraz z otrzymaniem etykietki „dyrektor” dostajemy również społeczną akceptację do wysuwania wymagań w stosunku do osób noszących etykietkę „pracownik”.

Identyfikacja z autorytetem (agresorem) na zasadzie „jak ty mnie, tak ja tobie” (ucisk i krzywda zostają przeniesione na kolejne ofiary) ma miejsce w wielu innych przypadkach, które obserwujemy na co dzień.

Przykładowo osoba, nad którą znęcają się w pracy może poprzez identyfikację przenosić schematy postępowania do domu i znęcać się nad domownikami.

W patologicznych przypadkach mamy do czynienia ze wzmocnieniem negatywnego oddziaływania poprzez identyfikację. Osoba, nad którą się znęcano, znęca się nad innymi dwa razy mocniej, opierając się na zasadzie „jak ty mi, tak ja tobie, ale dwa razy mocniej”. Przykładem może być sposób zachowania w łańcuchu przełożony-podwładny (obserwując go od najwyższego stanowiska do najniższego) w przypadku, gdy przełożony wymaga od podwładnego czegoś, co jest dla niego trudne do zaakceptowania. Prezes przekazuje dyrektorowi swoje oczekiwania w sposób stonowany („Może pracownicy z pana działu powinni pracować po godzinach.”), dyrektor przekazuje swoje stanowisko kierownikowi w sposób bardziej stanowczy („Ze względu na szczególną sytuację, liczę, że pana dział będzie pracował ze zwiększoną wydajnością, może po prostu pracownicy powinni zostawać po godzinach.”), kierownik przekazuje pracownikom stanowisko w sposób najbardziej rygorystyczny („W związku z zaistniałą sytuacją będziemy pracować po godzinach, takie jest stanowisko prezesa i moje.”).

Mechanizm identyfikacji przyjmuje postać reakcji łańcuchowej, w której nawet agresor jest narażony na oddziaływanie innego agresora.

Jak bronić się przed identyfikacją?

Identyfikację można przezwyciężyć przez protest i sprzeciw wobec dominacji i wyzysku ze strony autorytetów oraz wobec przymusu przestrzegania norm odgórnych.

Nie pozwól, aby inni cię wykorzystywali, walcz o poszanowanie swojej godności i indywidualności, nie identyfikuj się z autorytetami i nie przenoś na innych mechanizmów dominacji.

Spróbuj otwarcie spojrzeć w oczy faktom. Jeżeli czujesz, że ktoś cię wykorzystuje i próbuje zniewolić, musisz zareagować. Konfrontacja z autorytetem (np.: szczera rozmowa o swoich odczuciach i o tym, w jaki sposób jesteś traktowany) jest konieczna, nawet jeżeli zakończy się porażką. Przynajmniej wygrasz szacunek do siebie.
[10.08.2012] 22:27 poor guy
USTAWA
z dnia 29 sierpnia 1997 r.

o ochronie danych osobowych


Rozdział 1
Przepisy ogólne

Art. 1.
1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.
2. Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce ze względu na dobro
publiczne, dobro osoby, której dane dotyczą, lub dobro osób trzecich w
zakresie i trybie określonym ustawą.

Art. 2.
1. Ustawa określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych
oraz prawa osób fizycznych, których dane osobowe są lub mogą być
przetwarzane w zbiorach danych.
2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych
oraz w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w
innych zbiorach ewidencyjnych.
3. W odniesieniu do zbiorów danych osobowych sporządzanych doraźnie, wyłącznie
ze względów technicznych, szkoleniowych lub w związku z dydaktyką
w szkołach wyższych, a po ich wykorzystaniu niezwłocznie usuwanych
albo poddanych anonimizacji, mają zastosowanie jedynie przepisy
rozdziału 5.
Art. 3.
1. Ustawę stosuje się do organów państwowych oraz samorządu terytorialnego,
a także do innych państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych
oraz podmiotów niepaństwowych realizujących zadania publiczne.
2. Ustawę stosuje się również do osób fizycznych i prawnych oraz jednostek
organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, które przetwarzają dane
w związku z działalnością zarobkową, zawodową lub dla realizacji celów
statutowych.
3. Ustawę stosuje się do podmiotów określonych w ust. 1 i 2, które mają siedzibę
albo miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
nie mają siedziby albo miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, a przetwarzają dane przy wykorzystaniu środków technicznych
znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Ustawy nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie
w celach osobistych lub domowych.

Art. 4.
Przepisów ustawy nie stosuje się, jeżeli umowa międzynarodowa, której stroną
jest Rzeczpospolita Polska, stanowi inaczej.

Art. 5.
Jeżeli przepisy odrębnych ustaw, które odnoszą się do przetwarzania danych,
przewidują dalej idącą ich ochronę, niż wynika to z niniejszej ustawy, stosuje
się przepisy tych ustaw.

Art. 6.
W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się każdą informację dotyczącą
osoby fizycznej, pozwalającą na określenie tożsamości tej osoby.

Art. 7.
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) zbiorze danych - rozumie się przez to każdy posiadający strukturę zestaw
danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych
kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub
podzielony funkcjonalnie,
2) przetwarzaniu danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje
wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie,
a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,
3) usuwaniu danych - rozumie się przez to zniszczenie danych osobowych
lub taką ich modyfikację, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości
osoby, której dane dotyczą,
4) administratorze danych - rozumie się przez to organ, instytucję, jednostkę
organizacyjną, podmiot lub osobę, o których mowa w art. 3
ust. 1 i 2, decydujące o celach i środkach przetwarzania danych osobowych,
5) zgodzie osoby, której dane dotyczą - rozumie się przez to oświadczenie
woli, którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych
tego, kto składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana
lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści.

Rozdział 2
Organ ochrony danych osobowych

Art. 8.
1. Organem do spraw ochrony danych osobowych jest Generalny Inspektor
Ochrony Danych Osobowych, zwany dalej "Generalnym Inspektorem".
2. Generalnego Inspektora powołuje i odwołuje Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
za zgodą Senatu.
3. Na stanowisko Generalnego Inspektora może być powołany ten, kto łącznie
spełnia następujące warunki:
1) jest obywatelem polskim i stale zamieszkuje na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
2) wyróżnia się wysokim autorytetem moralnym,
3) posiada wyższe wykształcenie prawnicze oraz odpowiednie doświadczenie
zawodowe,
4) nie był karany za przestępstwo.
5. Generalny Inspektor w zakresie wykonywania swoich zadań podlega tylko
ustawie.
6. Kadencja Generalnego Inspektora trwa 4 lata, licząc od dnia złożenia ślubowania.
Po upływie kadencji Generalny Inspektor pełni swoje obowiązki
do czasu objęcia stanowiska przez nowego Generalnego Inspektora.
7. Ta sama osoba nie może być Generalnym Inspektorem więcej niż przez
dwie kadencje.
8. Kadencja Generalnego Inspektora wygasa z chwilą jego śmierci, odwołania
lub utraty obywatelstwa polskiego.
9. Sejm, za zgodą Senatu, odwołuje Generalnego Inspektora, jeżeli:
1) zrzekł się stanowiska,
2)stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków na skutek choroby,
3) sprzeniewierzył się złożonemu ślubowaniu,
4) został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za popełnienie przestępstwa.

Art. 9.
Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków Generalny Inspektor składa
przed Sejmem następujące ślubowanie:
"Obejmując stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych
Osobowych uroczyście ślubuję dochować wierności postanowieniom
Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, strzec prawa do ochrony danych
osobowych, a powierzone mi obowiązki wypełniać sumiennie i bezstronnie.".
Ślubowanie może być złożone z dodaniem słów "Tak mi dopomóż Bóg".

Art. 10.
1. Generalny Inspektor nie może zajmować innego stanowiska, z wyjątkiem
stanowiska profesora szkoły wyższej, ani wykonywać innych zajęć zawodowych.
2. Generalny Inspektor nie może należeć do partii politycznej, związku zawodowego
ani prowadzić działalności publicznej nie dającej się pogodzić z
godnością jego urzędu.

Art. 11.
Generalny Inspektor nie może być bez uprzedniej zgody Sejmu pociągnięty do
odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności. Generalny Inspektor nie
może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go na gorącym
uczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia
prawidłowego toku postępowania. O zatrzymaniu niezwłocznie powiadamia się
Marszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego.

Art. 12.
Do zadań Generalnego Inspektora w szczególności należy:
1) kontrola zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych
osobowych,
2) wydawanie decyzji administracyjnych i rozpatrywanie skarg w sprawach
wykonania przepisów o ochronie danych osobowych,
3) prowadzenie rejestru zbiorów danych oraz udzielanie informacji o zarejestrowanych
zbiorach,
4) opiniowanie projektów ustaw i rozporządzeń dotyczących ochrony danych
osobowych,
5) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia
ochrony danych osobowych,
6) uczestniczenie w pracach międzynarodowych organizacji i instytucji zajmujących
się problematyką ochrony danych osobowych.

Art. 13.
1. Generalny Inspektor wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych, zwanego dalej Biurem.
2. Generalny Inspektor oraz pracownicy Biura, zwani dalej inspektorami, są
obowiązani zapewnić ochronę wiadomościom stanowiącym tajemnicę państwową
lub służbową, z którymi się zetknęli w toku kontroli przetwarzania
danych.
3. Organizację oraz zasady działania Biura określa statut nadany, w drodze
rozporządzenia, przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 14.
W celu wykonania zadań, o których mowa w art. 12 pkt 1 i 2, Generalny Inspektor
lub upoważnieni przez niego inspektorzy mają w szczególności prawo:
1) wstępu, w godzinach od 6 do 22, za okazaniem imiennego upoważnienia
i legitymacji służbowej, do pomieszczenia, w którym zlokalizowany
jest zarejestrowany zbiór danych, i przeprowadzenia niezbędnych badań
lub innych czynności kontrolnych w celu oceny zgodności przetwarzania
danych z ustawą,
2) żądać złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz wzywać i przesłuchiwać
osoby w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego,
3) żądać okazania dokumentów i wszelkich danych mających bezpośredni
związek z problematyką kontroli,
4) żądać udostępnienia do kontroli urządzeń, nośników oraz systemów
informatycznych służących do przetwarzania danych,
5) zlecać sporządzanie ekspertyz i opinii.

Art. 15.
Kierownik kontrolowanej jednostki organizacyjnej oraz kontrolowana osoba fizyczna
będąca administratorem danych osobowych są obowiązani umożliwić
inspektorowi przeprowadzenie kontroli, a w szczególności umożliwić dokonanie
czynności, o których mowa w art. 14 pkt 1-4.

Art. 16.
1. Z czynności kontrolnych inspektor sporządza protokół, którego jeden egzemplarz
doręcza kontrolowanemu administratorowi danych.
2. Protokół podpisują inspektor i kontrolowany administrator danych, który
może wnieść do protokołu umotywowane zastrzeżenia i uwagi.
3. W razie odmowy podpisania protokołu przez kontrolowanego administratora
danych, inspektor czyni o tym wzmiankę w protokole, a odmawiający
podpisu może, w terminie 7 dni, przedstawić swoje stanowisko na piśmie
Generalnemu Inspektorowi.

Art. 17.
1. Jeżeli na podstawie wyników kontroli inspektor stwierdzi naruszenie przepisów
o ochronie danych osobowych, występuje do Generalnego Inspektora
o zastosowanie środków, o których mowa w art. 18.
2. Na podstawie ustaleń kontroli inspektor może żądać wszczęcia postępowania
dyscyplinarnego lub innego przewidzianego prawem postępowania
przeciwko osobom winnym dopuszczenia do uchybień i poinformowania
go, w określonym terminie, o wynikach tego postępowania i podjętych
działaniach.

Art. 18.
1. W razie stwierdzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych,
Generalny Inspektor z urzędu lub na wniosek osoby zainteresowanej nakazuje
administratorowi danych, w drodze decyzji administracyjnej, przywrócenie
stanu zgodnego z prawem, a w szczególności:
1) usunięcie uchybień,
2) uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie, udostępnienie lub nieudostępnienie
danych osobowych,
3) zastosowanie dodatkowych środków zabezpieczających zgromadzone
dane osobowe,
4) wstrzymanie przekazywania danych osobowych za granicę,
5) zabezpieczenie danych lub przekazanie ich innym podmiotom,
6) usunięcie danych osobowych.
2. Decyzje Generalnego Inspektora, o których mowa w ust. 1, nie mogą
ograniczać swobody działania podmiotów zgłaszających kandydatów lub listy
kandydatów w wyborach do Sejmu, Senatu i organów samorządu terytorialnego,
pomiędzy dniem zarządzenia wyborów a dniem głosowania.
3. W przypadku gdy przepisy innych ustaw regulują odrębnie wykonywanie
czynności, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy tych ustaw.

Art. 19.
W razie stwierdzenia, że działanie lub zaniechanie kierownika jednostki organizacyjnej,
jej pracownika lub innej osoby fizycznej będącej administratorem
danych wyczerpuje znamiona przestępstwa określonego w ustawie, Generalny
Inspektor kieruje do organu powołanego do ścigania przestępstw zawiadomienie
o popełnieniu przestępstwa, dołączając dowody dokumentujące podejrzenie.
Art. 20.
Generalny Inspektor składa Sejmowi, raz w roku, sprawozdanie ze swojej działalności
wraz z wnioskami wynikającymi ze stanu przestrzegania przepisów o
ochronie danych osobowych.

Art. 21.
1. Strona może zwrócić się do Generalnego Inspektora z wnioskiem o ponowne
rozpatrzenie sprawy.
2. Na decyzję Generalnego Inspektora w przedmiocie wniosku o ponowne
rozpatrzenie sprawy stronie przysługuje skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Art. 22.
Postępowanie w sprawach uregulowanych w niniejszej ustawie prowadzi się
według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, o ile przepisy
ustawy nie stanowią inaczej.

Rozdział 3
Zasady przetwarzania danych osobowych

Art. 23.
1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
usunięcie dotyczących jej danych,
2) zezwalają na to przepisy prawa,
3) jest niezbędne osobie, której dane dotyczą, w celu wywiązania się z
umowy, której jest stroną, lub na jej życzenie w celu podjęcia niezbędnych
działań przed zawarciem umowy,
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych
dla dobra publicznego,
5) jest niezbędne do wypełnienia usprawiedliwionych celów administratorów
danych, o których mowa w art. 3 ust. 2, a przetwarzanie danych
nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
2. Zgoda, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może obejmować również przetwarzanie
danych w przyszłości, jeżeli nie zmienia się cel przetwarzania.
3. Jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ochrony żywotnych interesów
osoby, której dane dotyczą, a spełnienie warunku określonego w ust.
1 pkt 1 jest niemożliwe, można przetwarzać dane bez zgody tej osoby, do
czasu, gdy uzyskanie zgody będzie możliwe.

Art. 24.
1. W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem
danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
oraz imieniu i nazwisku,
2) celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie udzielania
informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców
danych,
3) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania,
4) dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek
istnieje, o jego podstawie prawnej.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli ustawa zezwala na przetwarzanie danych
bez ujawnienia faktycznego celu ich zbierania.

Art. 25.
1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą,
administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio
po utrwaleniu zebranych danych, o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem
danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
oraz imieniu i nazwisku,
2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub
kategoriach odbiorców danych,
3) źródle danych,
4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania,
5) uprawnieniach wynikających z art. 32 ust. 1 pkt 7 i 8.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
1) przepis innej ustawy przewiduje lub dopuszcza zbieranie danych osobowych
bez wiedzy osoby, której dane dotyczą,
2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,
3) dane te są niezbędne do badań naukowych, dydaktycznych, historycznych,
statystycznych lub badania opinii publicznej, ich przetwarzanie
nie narusza praw lub wolności osoby, której dane dotyczą, a spełnienie
wymagań określonych w ust. 1 wymagałoby nadmiernych nakładów
lub zagrażałoby realizacji celu badania,
4) administrator danych nie przetwarza dalej zebranych danych po ich
jednorazowym wykorzystaniu.

Art. 26.
1. Administrator danych przetwarzający dane powinien dołożyć szczególnej
staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w
szczególności jest obowiązany zapewnić, aby dane te były:
1) przetwarzane zgodnie z prawem,
2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane
dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami, z zastrzeżeniem
ust. 2,
3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich
są przetwarzane,
4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których
dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
2. Przetwarzanie danych w celu innym niż ten, dla którego zostały zebrane,
jest dopuszczalne, jeżeli nie narusza praw i wolności osoby, której dane
dotyczą, oraz następuje:
1) w celach badań naukowych, dydaktycznych, historycznych lub statystycznych,
2) z zachowaniem przepisów art. 23 i 25.

Art. 27.
1. Zabrania się przetwarzania danych ujawniających pochodzenie rasowe lub
etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność
wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie
zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym.
2. Przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 1, jest jednak dopuszczalne,
jeżeli:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę na piśmie, chyba że
chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,
2) przepis szczególny innej ustawy zezwala na przetwarzanie takich danych
bez zgody osoby, której dane dotyczą, i stwarza pełne gwarancje
ich ochrony,
3) przetwarzanie takich danych jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów
osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby, gdy osoba, której
dane dotyczą, nie jest fizycznie lub prawnie zdolna do wyrażenia zgody,
do czasu ustanowienia opiekuna prawnego lub kuratora,
4) jest to niezbędne do wykonania statutowych zadań kościołów i innych
związków wyznaniowych, stowarzyszeń, fundacji lub innych nie zarobkowych
organizacji lub instytucji o celach politycznych, naukowych, religijnych,
filozoficznych lub związkowych, pod warunkiem że, przetwarzanie
danych dotyczy wyłącznie członków tych organizacji lub instytucji
albo osób utrzymujących z nimi stałe kontakty w związku z ich
działalnością i zapewnione są pełne gwarancje ochrony przetwarzanych
danych,
5) przetwarzanie dotyczy danych, które są niezbędne do dochodzenia
praw przed sądem,
6) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadań administratora danych
odnoszących się do zatrudnienia pracowników i innych osób, a
zakres przetwarzanych danych jest określony w ustawie,
7) przetwarzanie jest prowadzone w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia
usług medycznych lub leczenia pacjentów przez osoby trudniące
się zawodowo leczeniem lub świadczeniem innych usług medycznych,
zarządzania udzielaniem usług medycznych i są stworzone pełne
gwarancje ochrony danych osobowych,
8) przetwarzanie dotyczy danych, które zostały podane do wiadomości
publicznej przez osobę, której dane dotyczą.

Art. 28.
1. Przetwarzanie danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu, mandatów
karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub
administracyjnym można prowadzić wyłącznie na podstawie ustawy.
2. Numery porządkowe stosowane w ewidencji ludności mogą zawierać tylko
oznaczenie płci, daty urodzenia, numer nadania oraz liczbę kontrolną.
3. Zabronione jest nadawanie ukrytych znaczeń elementom numerów porządkowych
w systemach ewidencjonujących osoby fizyczne.

Art. 29.
1. W przypadku udostępniania danych osobowych w celach innych niż włączenie
do zbioru, administrator danych, o którym mowa w art. 3 ust. 1,
udostępnia posiadane w zbiorze dane osobom lub podmiotom uprawnionym
do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
2. Dane osobowe, z wyłączeniem danych, o których mowa w art. 27 ust. 1,
mogą być także udostępnione w celach innych niż włączenie do zbioru, innym
osobom i podmiotom niż wymienione w ust. 1, jeżeli w sposób wiarygodny
uzasadnią potrzebę posiadania tych danych, a ich udostępnienie nie
naruszy praw i wolności osób, których dane dotyczą.
3. Dane osobowe udostępnia się na pisemny, umotywowany wniosek, chyba
że przepis innej ustawy stanowi inaczej. Wniosek powinien zawierać informacje
umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych danych osobowych
oraz wskazywać ich zakres i przeznaczenie.
4. Udostępnione dane osobowe można wykorzystać wyłącznie zgodnie z
przeznaczeniem, dla którego zostały udostępnione.

Art. 30.
Administrator danych odmawia udostępnienia danych osobowych ze zbioru
danych podmiotom i osobom innym niż wymienione w art. 29 ust. 1, jeżeli
spowodowałoby to:
1) ujawnienie wiadomości stanowiących tajemnicę państwową,
2) zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia
ludzi, mienia lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
3) zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego
państwa,
4) istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych
osób.

Art. 31.
1. Administrator danych może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze
umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych.
2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, może przetwarzać dane wyłącznie w
zakresie i celu przewidzianym w umowie.
3. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany przed rozpoczęciem
przetwarzania danych do podjęcia środków zabezpieczających zbiór danych,
o których mowa w art. 36-39.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, odpowiedzialność za przestrzeganie
przepisów niniejszej ustawy spoczywa na administratorze danych,
co nie wyłącza odpowiedzialności podmiotu, który zawarł umowę, za
przetwarzanie danych niezgodnie z tą umową.

Rozdział 4
Prawa osoby, której dane dotyczą

Art. 32.
1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które
jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do
ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a
w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna - jej
miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska,
2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych
zawartych w takim zbiorze,
3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące,
oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych,
4) uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej dotyczące,
chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym
zakresie tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej,
5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności
informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane
te są udostępniane,
6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych,
czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia,
jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały
zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu,
dla którego zostały zebrane,
7) wniesienia, w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, pisemnego,
umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych
ze względu na jej szczególną sytuację,
8) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach,
wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych zamierza
je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania
jej danych osobowych innemu administratorowi danych.
2. W przypadku wniesienia żądania, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, administrator
danych zaprzestaje przetwarzania kwestionowanych danych osobowych
albo bez zbędnej zwłoki przekazuje żądanie Generalnemu Inspektorowi,
który podejmuje stosowną decyzję.
3. W razie wniesienia sprzeciwu, o którym mowa ust. 1 pkt 8, dalsze przetwarzanie
kwestionowanych danych jest niedopuszczalne.
4. Jeżeli dane są przetwarzane dla celów naukowych, dydaktycznych, historycznych,
statystycznych lub archiwalnych, administrator danych może odstąpić
od informowania osób o przetwarzaniu ich danych w przypadkach, gdy
pociągałoby to za sobą nakłady niewspółmierne z zamierzonym celem.
5. Osoba zainteresowana może skorzystać z prawa do informacji, o których
mowa w ust. 1 pkt 1-5, nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

Art. 33.
1. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych jest obowiązany,
w terminie 30 dni, poinformować o przysługujących jej prawach,
a zwłaszcza wskazać w formie zrozumiałej odnośnie danych osobowych jej
dotyczących:
1) jakie dane osobowe zawiera zbiór,
2) w jaki sposób zebrano dane,
3) w jakim celu i zakresie dane są przetwarzane,
4) w jakim zakresie oraz komu dane zostały udostępnione.
2. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, informacji, o których mowa w ust.
1, udziela się na piśmie.

Art. 34.
W sprawach informowania i udostępniania danych osobie, której dane dotyczą,
stosuje się przepisy art. 30.

Art. 35.
1. W razie wykazania przez osobę, której dane osobowe dotyczą, że są one
niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem
ustawy albo są zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
administrator danych jest obowiązany, bez zbędnej zwłoki, do uzupełnienia,
uaktualnienia, sprostowania danych, czasowego lub stałego wstrzymania
przetwarzania kwestionowanych danych lub ich usunięcia ze zbioru,
chyba że dotyczy to danych osobowych, w odniesieniu do których tryb ich
uzupełnienia, uaktualnienia lub sprostowania określają odrębne ustawy.
2. W razie niedopełnienia przez administratora danych obowiązku, o którym
mowa w ust. 1, osoba, której dane dotyczą, może się zwrócić do Generalnego
Inspektora z wnioskiem o nakazanie dopełnienia tego obowiązku.

Rozdział 5
Zabezpieczenie zbiorów danych osobowych

Art. 36.
Administrator danych jest obowiązany do zastosowania środków technicznych i
organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych, a
w szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom
nie upoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem
lub zniszczeniem.

Art. 37.
Do obsługi systemu informatycznego oraz urządzeń wchodzących w jego skład,
służących do przetwarzania danych, mogą być dopuszczone wyłącznie osoby
posiadające upoważnienie wydane przez administratora danych.

Art. 38.
Administrator danych przetwarzanych w systemie informatycznym jest obowiązany
zapewnić kontrolę nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały
do zbioru wprowadzone oraz komu są przekazywane, zwłaszcza gdy przekazuje
się je za pomocą urządzeń teletransmisji danych.

Art. 39.
1. Administrator danych prowadzi ewidencję osób zatrudnionych przy ich
przetwarzaniu.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1, mające dostęp do danych osobowych,
obowiązane są do zachowania ich w tajemnicy. Obowiązek ten istnieje również
po ustaniu zatrudnienia.

Rozdział 6
Rejestracja zbiorów danych osobowych

Art. 40.
Administrator danych jest obowiązany zgłosić zbiór danych do rejestracji Generalnemu
Inspektorowi, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 43
ust. 1.

Art. 41.
1. Zgłoszenie zbioru danych do rejestracji powinno zawierać:
1) wniosek o wpisanie zbioru do rejestru zbiorów danych osobowych,
2) oznaczenie podmiotu prowadzącego zbiór i adres jego siedziby lub
miejsca zamieszkania, w tym numer identyfikacyjny rejestru podmiotów
gospodarki narodowej, jeżeli został mu nadany, oraz podstawę
prawną upoważniającą do prowadzenia zbioru,
3) zakres i cel przetwarzania danych,
4) sposób zbierania oraz udostępniania danych,
5) opis środków technicznych i organizacyjnych zastosowanych w celach
określonych w art. 36-39,
6) informację o sposobie wypełnienia wymagań technicznych i organizacyjnych,
o których mowa w art. 45 pkt 1.
2. Administrator danych jest obowiązany zgłaszać Generalnemu Inspektorowi
każdą zmianę informacji, o której mowa w ust. 1, w terminie 30 dni od
dnia dokonania zmiany w zbiorze danych.

Art. 42.
1. Generalny Inspektor prowadzi ogólnokrajowy, jawny rejestr zbiorów danych
osobowych zgłoszonych do rejestracji. Rejestr powinien zawierać informacje,
o których mowa w art. 41 ust. 1.
2. Każdy ma prawo przeglądać rejestr, o którym mowa w ust. 1.
3. Na żądanie osoby zainteresowanej może być wydane zaświadczenie o zarejestrowaniu
wskazanego zbioru danych.

Art. 43.
1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych:
1) objętych tajemnicą państwową ze względu na obronność lub bezpieczeństwo
państwa, ochronę życia i zdrowia ludzi, mienia lub bezpieczeństwa
i porządku publicznego,
2) przetwarzanych przez właściwe organy dla potrzeb postępowania sądowego,
3) dotyczących członków kościoła lub innego związku wyznaniowego, o
uregulowanej sytuacji prawnej,
4) dotyczących osób u nich zatrudnionych, zrzeszonych lub uczących się,
5) dotyczących osób korzystających z ich usług medycznych, obsługi notarialnej,
adwokackiej lub radcy prawnego,
6) tworzonych na podstawie ordynacji wyborczych do Sejmu, Senatu, rad
gmin, ustawy o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz
ustaw o referendum i ustawy o referendum gminnym,
7) dotyczących osób pozbawionych wolności na podstawie ustawy, w zakresie
niezbędnym do wykonania tymczasowego aresztowania lub kary
pozbawienia wolności,
8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub
prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
9) powszechnie dostępnych,
10) przetwarzanych w celu przygotowania rozprawy wymaganej do uzyskania
dyplomu ukończenia szkoły wyższej lub stopnia naukowego,
11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego.
2. W odniesieniu do zbiorów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, Generalnemu
Inspektorowi nie przysługują uprawnienia określone w art. 12 pkt 2,
art. 14 pkt 1, 3-5 oraz w art. 15-18.

Art. 44.
1. Generalny Inspektor wydaje decyzję o odmowie rejestracji zbioru danych,
jeżeli:
1) nie zostały spełnione wymogi określone w art. 41 ust. 1,
2) przetwarzanie danych naruszałoby zasady określone w art. 23-30,
3) urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania zbioru
danych zgłoszonego do rejestracji nie spełniają podstawowych warunków
technicznych i organizacyjnych, określonych w przepisach, o których
mowa w art. 45 pkt 1.
2. Odmawiając rejestracji zbioru danych Generalny Inspektor nakazuje
wstrzymanie dalszego przetwarzania danych w tym zbiorze lub ich usunięcie.
3. Nakaz wstrzymania dalszego przetwarzania danych w zbiorze danych lub
ich usunięcia podlega natychmiastowemu wykonaniu.
4. Administrator danych może zgłosić ponownie zbiór danych do rejestracji
po usunięciu wad, które były powodem odmowy rejestracji zbioru.
5. W razie ponownego zgłoszenia zbioru do rejestracji administrator danych
może rozpocząć ich przetwarzanie po zarejestrowaniu zbioru.

Art. 45.
Minister właściwy do spraw administracji określi, w drodze rozporządzenia:
1) podstawowe warunki techniczne i organizacyjne, jakim powinny odpowiadać
urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania
danych osobowych,
2) wzór wniosku, o którym mowa w art. 29 ust. 3,
3) wzór zgłoszenia, o którym mowa w art. 41 ust. 1,
4) wzór upoważnienia i legitymacji służbowej, o których mowa w art. 14
pkt 1.

Art. 46.
Administrator danych może rozpocząć ich przetwarzanie w zbiorze danych po
zgłoszeniu tego zbioru Generalnemu Inspektorowi do rejestracji, chyba że
ustawa zwalnia go z tego obowiązku.

Rozdział 7
Przekazywanie danych osobowych za granicę

Art. 47.
1. Przekazanie danych osobowych za granicę może nastąpić jedynie wtedy,
gdy kraj docelowy daje gwarancje ochrony danym osobowym na swoim terytorium
przynajmniej takie, jak obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, gdy przesłanie danych osobowych wynika z
obowiązku nałożonego na administratora danych przepisami prawa lub
postanowieniami ratyfikowanej umowy międzynarodowej.
3. Administrator danych może jednak przekazać dane osobowe za granicę,
jeżeli:
1) osoba, której dane dotyczą, udzieliła na to zgody na piśmie,
2) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy pomiędzy administratorem
danych a osobą, której dane dotyczą, lub jest podejmowane
na jej życzenie,
3) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej w interesie
osoby, której dane dotyczą, pomiędzy administratorem danych a innym
podmiotem,
4) przekazanie jest niezbędne ze względu na dobro publiczne lub do wykazania
zasadności roszczeń prawnych,
5) przekazanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby,
której dane dotyczą,
6) dane są ogólnie dostępne.

Art. 48.
W przypadkach innych niż wymienione w art. 47 ust. 2 i 3 przekazanie danych
osobowych za granicę do kraju, który nie daje gwarancji ochrony danych osobowych
przynajmniej takich, jakie obowiązują na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, może mieć miejsce po uzyskaniu zgody Generalnego Inspektora.

Rozdział 8
Przepisy karne

Art. 49.
1. Kto przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest
dopuszczalne albo do których przetwarzania nie jest uprawniony, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. Jeżeli czyn określony w ust. 1 dotyczy danych ujawniających pochodzenie
rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne,
przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, danych o stanie
zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym, sprawca
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
do lat 3.

Art. 50.
Kto administrując zbiorem danych przechowuje w zbiorze dane osobowe niezgodnie
z celem utworzenia zbioru, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
albo pozbawienia wolności do roku.

Art. 51.
1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom
nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do lat 2.
2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Art. 52.
Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek zabezpieczenia
ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub
zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do roku.

Art. 53.
Kto będąc do tego obowiązany nie zgłasza do rejestracji zbioru danych, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Art. 54.
Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku poinformowania
osoby, której dane dotyczą, o jej prawach lub przekazania tej osobie informacji
umożliwiających korzystanie z praw przyznanych jej w niniejszej ustawie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
roku.

Rozdział 9
Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe

Art. 55.
W ustawie z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze
stanowiska państwowe (Dz.U. Nr 20, poz. 101, z 1982 r. Nr 31, poz. 214,
z 1985 r. Nr 22, poz. 98 i Nr 50, poz. 262, z 1987 r. Nr 21, poz. 123, z 1989 r.
Nr 34, poz. 178, z 1991 r. Nr 100, poz. 443, z 1993 r. Nr 1, poz. 1, z 1995 r. Nr
34, poz. 163 i Nr 142, poz. 701, z 1996 r. Nr 73, poz. 350, Nr 89, poz. 402, Nr
106, poz. 496 i Nr 139, poz. 647 oraz z 1997 r. Nr 75, poz. 469) w art. 2 w pkt
2 po wyrazach "Rzecznika Praw Obywatelskich," dodaje się wyrazy "Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych,".

Art. 56.
W ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych
(Dz.U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z
1989 r. Nr 4, poz. 24, Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991
r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254
i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z
1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 98, poz. 604)
wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 1 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
"13) Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.";
2) w art. 36 w ust. 5 w pkt 1 wyraz "oraz" zastępuje się przecinkiem, a po
wyrazach "Krajowego Biura Wyborczego" dodaje się wyrazy "oraz Biura
Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,";
3) w art. 48 w ust. 1 w pkt 1 po wyrazach "Biura Rzecznika Praw Obywatelskich,"
dodaje się wyrazy "Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych
Osobowych,".

Art. 57.
W ustawie z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe (Dz.U. z 1993 r. Nr
72, poz. 344, z 1994 r. Nr 76, poz. 344, Nr 121, poz. 591 i Nr 133, poz. 685, z
1995 r. Nr 78, poz. 390, Nr 124, poz. 601 i Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89,
poz. 402, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 621 i Nr 139, poz. 647 oraz z 1997 r.
Nr 54, poz. 348 i Nr 79, poz. 484, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 755 i 778) w
art. 31 w ust. 3 w pkt 2 po wyrazach "Najwyższej Izby Kontroli" dodaje się wyrazy
", Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych".

Art. 58.
W ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz.U. z
1995 r. Nr 13, poz. 59, z 1996 r. Nr 64, poz. 315 i Nr 89, poz. 402 oraz z 1997
r. Nr 28, poz. 153, Nr 79, poz. 484, Nr 96, poz. 589 i Nr 121, poz. 770) w art.
4 wprowadza się następujące zmiany:
1) w ust. 1 po wyrazach "Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji," dodaje się
wyrazy "Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,";
2) w ust. 2 po wyrazach "Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji" dodaje się
przecinek oraz wyrazy "Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych".
Art. 59.
W ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o kształtowaniu środków na wynagrodzenia
w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z
1995 r. Nr 34, poz. 163 oraz z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 139, poz. 647) w
art. 2 w ust. 2 w pkt 1 po wyrazach "Krajowym Biurze Wyborczym" dodaje się
wyrazy ", Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.".

Art. 60.
W ustawie z dnia 26 kwietnia 1996 r. o Służbie Więziennej (Dz.U. Nr 61, poz.
283 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 88, poz. 554) dodaje
się art. 23a w brzmieniu:
"Art. 23a. Służba Więzienna może gromadzić i przetwarzać informacje
i dane osobowe, w tym także bez zgody osób,
których dotyczą, niezbędne do realizacji zadań, o których
mowa w art. 1 ust. 3 ustawy.".

Art. 61.
1. Podmioty określone w art. 3, prowadzące w dniu wejścia w życie ustawy
zbiory danych osobowych w systemach informatycznych, mają obowiązek
złożenia wniosków o zarejestrowanie tych zbiorów w trybie określonym w
art. 41, w terminie 18 miesięcy od dnia jej wejścia w życie, chyba że ustawa
zwalnia ich z tego obowiązku.
2. Do czasu rejestracji zbioru danych osobowych w trybie określonym w art.
41, podmioty, o których mowa w ust. 1, mogą prowadzić te zbiory bez rejestracji.

Art. 62.
Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, z tym że:
1) art. 8-11, art. 13 i 45 wchodzą w życie po upływie 2 miesięcy od dnia
[10.08.2012] 22:30 thank you
Art. 51.
1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom
nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do lat 2.
[11.08.2012] 10:01 Jerrykom
Proszę o uznanie reklamacji odnośnie nalepek na pięty sciagajacych brud z mozgu !! chce byc zdrowy !!
[12.08.2012] 19:00 Pavlik
ie ma żadnych przeszkód, aby osoba, która ukończyła szkołę średnią starała się o dotację na założenie firmy, chyba, że dany projekt skierowany jest tylko do konkretnej grupy osób (np. kobiet powracających na rynek pracy, albo osób powyżej 50 roku życia itp.). Naturalnie taka osoba musi mieć ukończone 18 lat, ale w większości wypadków osoba, która ukończyła już szkołę średnią powinna spełniać ten warunek.

Musi Pan jednak zwrócić uwagę na nieco inną kwestię. Jako osobie bardzo młodej, bez doświadczenia zawodowego może być Panu ciężej przekonać komisję oceniającą wnioski, że poradzi Pan sobie z prowadzeniem firmy. W takiej sytuacji przydatne są wszelkie zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, czy też dodatkowych szkolenia, jeśli np. chce Pan zarabiać otwierając firmę tworzącą strony internetowe, warto też przedstawić komisji swoje dotychczasowe prace (analogicznie w innych branżach, choć nie zawsze będzie to w 100% wykonalne).
[14.08.2012] 09:50 kobra ss
Zniesławienie jest swojego rodzaju występkiem polegającym na oczernieniu czy też poniżeniu w jakikolwiek sposób osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, która nie posiada osobowości prawnej. Zniesławienie jest także określane jako pomówienie bądź obmówienie, które może narazić daną jednostkę na pozbawienie zaufania ze strony opinii publicznej. Owo zaufanie może być niezbędne do funkcjonowania na konkretnym stanowisku, zawodzie lub rodzaju działalności. Sprawca zniesławienia podlega karze zawartej w artykułach kodeksu karnego. W zależności od stopnia pomówienia, osoba sprawcza może podlegać karze grzywny, ograniczenia wolności bądź też pozbawienia wolności na okres roku.

Istnieją dwie okoliczności osądzania tego typu czynu zabronionego. Jeżeli dane pomówienie jest prawdziwe i jest rozpowszechniane w obronie dobra społecznego lub dotyczy osoby pełniącej funkcję publiczną, wówczas działanie to nie jest kwalifikowane jako czyn przestępczy. Jeżeli natomiast dany zarzut dotyczy życia prywatnego czy też rodzinnego, zarzut nie będzie traktowany jako przestępstwo, jeśli ma on na celu zapobieganie niebezpieczeństwu życia bądź zdrowia człowieka oraz demoralizacji osoby niepełnoletniej.

Zjawisko zniesławienia bardzo często możemy zaobserwować zarówno jeśli chodzi o życie prywatne ludzi, jak i życie publiczne. Jest ono widoczne zwłaszcza podczas konkurowania ze sobą znanych firm czy osób publicznych ubiegających się o znaczące stanowisko w państwie. Występuje nie tylko w polityce, marketingu, biznesie, ale także w zwyczajnym życiu prywatnym osób nie udzielających się publicznie. Osoba bądź grupa osób obciążona zniesławieniem może zostać pozbawiona nie tylko zainteresowania ze strony opinii publicznej, ale może także stracić jej zaufanie, co w efekcie może przynieść szkodliwe dla niej skutki. Często zdarza się tak, że niektóre firmy są przez to zmuszone do zakończenia swojej działalności, ponieważ grozi im bankructwo. Potencjalni klienci są bardzo podatni na wszelkie plotki, pomówienia i pogłoski, co sprawia, że łatwo zrażają się do danej spółki. I to właśnie wykorzystuje konkurencja. Zniesławienia bardzo często są anonimowe, w obawie o konsekwencje tego czynu w świetle prawnym.
[14.08.2012] 14:45 FOTOGRAF
GIDE POLSKA TEŻ OSZUŚCI NIESTETY DAŁEM SIĘ NABRAĆ!!!!! :( PISZĘ SIĘ NA POZEW ZBIOROWY!
[15.08.2012] 10:37 Zbych
Mi GIDE analize zrobilo i czekam na nabór, wiec dziwie sie
[16.08.2012] 07:50 Zygmunt Oczopląs
pragne przedstawic panstwu nowy produkt ktory zmieni wasze zycie na lepsze, niczym za dotknieciem zaczarowanej rozdzki hargo portiera !! Oto nowoczesne i przyszłościowe wykałaczki do wygrzebywania gringli i skwarek, zrobione z kości żuka, wytapiane w szczerej słoninie, długotrwałe i bardzo wydajne. Po wygrzebaniu sobie nasza wykałaczka grzybów z miejsca gdzie slonce nie dochodzi, mozna wygrzebac sobie kwał mięsiwa z trybów. !! Jest bardzo uniwersalna, juz wiele uchozców i rencistów zmieniło swoje zycie dzieki wykałaczkom " Kutangens" zapraszamy jedyne 47 tys zł + vat + przesyłka ( niecałe 17 tys netto+vat). Czekamy na Was i wasze brudne skwary !!
[16.08.2012] 08:00 chetny
ja zamawiam te skwary !!
[17.08.2012] 06:10 radler
MICHAL289
Witam proszę o informację na temat firmy GIDE POLSKA która pomaga w załatwieniu dofinansowania. Zaznaczam, że firma tak należy do programu RZETELNA FIRMA
[11.01.2012] 15:17 oczekującyklient
Wydaje się, że chyba wszystko ok. Ja otrzymałem ankiety, wypełniłem je, przyporządkowali mi program z dofinansowaniem i teraz czekam na konkurs z urzędu, a ile to potrwa to nie wiadomo, ale to już poza mną i firmą GIDE.
[14.01.2012] 01:17 w sumie ok
Do mnie dzwonili w listopadzie. Szczerze? No miałam obawy, bo kto wie, to przecież taka sprzedaż telefoniczna. Nigdy nic nie wiadomo. Ale kupiłam ta ich przesyłkę. I tu bardzo miła niespodzianka: dzwoniła pani analizująca, wszystko sprawdziła, wyjaśniła... Najważniejsze ze znależli mi taki unijny program, co to można wziaz kaske. Jasno zapowiedzieli ze czekaja na termin konkursu, ale to przeciez nie zalezy ani od nich ani ode mnie. Wazne ze zobili jak mowili, a to przeciez tylko 200 zl kosztowalo...
[27.01.2012] 13:37 Przedsiębiorca
Prawie na 100% oszuści. Znaczy się, w świetle prawa nie oszukują was. Zamawiacie usługę analizy i taką analizę dostajecie. A czy otrzymacie później dofinansowanie to już inna kwestia. Jest wiele firm działających tak samo, część z nich jest nawet tutaj opisana:
http://www.dodajoszusta.pl/forum/watek/id/1751/ R&B KREATIV Tychy
http://www.dodajoszusta.pl/historia/1400-uwaga-firmy-oszusci-proponujacy-pomoc-w-dofinansowaniu-srodkow-z-ue.html KT UNION
http://www.dodajoszusta.pl/historia/1472-opessp-z-o-o-pomoc-w-pozyskaniu-funduszy-unijnych.html OPES SP. Z O.O.
http://www.dodajoszusta.pl/forum/watek/id/2048/ JD KONSULTING
A tutaj parę opinii o GIDE Polska: http://www.numernet.pl/telefon/223790800
Każda z nich oferuje to samo (pomoc w uzyskaniu dofinansowania), ale jakoś nie spotkałem się nigdzie z jakąkolwiek pozytywną opinią (chyba, że napisana przez ich pracownika)
Do mnie też wydzwaniali, ale uprzejmie podziękowałem. Nie ma sensu wdawać się w dyskusję z tymi konsultantami, bo zaraz zaczną wam sypać tekstami jak to nie chcecie dobrze dla swojej firmy, że pieniądze leżą na ulicy tylko trzeba kupić analizę.
[27.01.2012] 22:49 Monika32
Szanowny były Pracowniku, nie wiem za bardzo o czym piszesz i czy przypadkiem nie pomyliłeś firm. Ja byłam kilka dni temu w ich siedzibie przy Al. Jana Pawła II w Warszawie i było normalne biuro i widziałam tam conajmniej 6 pracowników... czy napewno piszemy o tej samej firmie?
[28.01.2012] 10:58 były pracownik
Szanowna Moniko pracowniczko firmy GIDE, z całą odpowiedzialnością i moralnością możesz potwierdzić , że tp uczciwa firma?
Od stycznia nie został napisany żaden wniosek!!!
bo się nie opłaca po prostu, rozumiem , żę chcesz zarobić ale na oszukiwaniu ludzi nie zajedziesz , ma sie w niej taki sam szacunek do siebie jak przy byciu prostytutka
[07.02.2012] 10:02 Pytanie
BYŁY PRACOWNIKU czy mogę się z Tobą jakoś skontaktować??? gdzie w Radomiu mieści się ta firma??
[10.02.2012] 12:27 oo
Ciekawe jak to się potoczy w mojej sprawie. Współpracuję z nimi i póki co wygląda to dość normalnie, ale faktycznie byłem na spotkaniu w biurze w Warszawie więc coś z tym Radomiem jest nie tak. Poza tym zastanawiam się czy opinie obecnych lub byłych współpracowników faktycznie należy traktować poważnie (z jakiegoś powodu są"byłymi" pracownikami). Nie wiem, mam nadzieję że będzie ok.
P.S
"legalnie skopać mordy" już może być uznane za podjudzanie do popełnienia przestępstwa, więc nie radzę.
[16.02.2012] 12:21 Rufus
Wczoraj dzwoniła miła pani z GIDE i przedstawiła ofertę. Poprosiłem o umowę drogą elektroniczną aby przed podjęciem decyzji zapoznać się z tym co mnie czeka. Oczywiście miałem też zamiar zapoznać się opiniami nt. GIDE. Dzieki wujkowi Google trafiłem tutaj.
Otóż oferta jest z GIDE i telefonistka podaje się za pracownika tegoż podmiotu. Natomiast umowa jest z Modern Financial Systems pana Filipa Fliskowskiego. Cóż, dla mnie ta rozbieżność nieładnie pachnie. Ponadto tysiące wpisów na różnych forach o podobnych praktykach i koszt 249zł czyli niska szkodliwość czynu...
[16.02.2012] 19:07 edzio
Wiele podobnych "firm"dobija się natrętnie, chcą żeby zgodzić się i zamówić przesyłkę poniżej 250 zł,wiemy wszyscy dlaczego.Ja chętnie zapłacę kilka razy więcej tylko poproszę numer rachunku bankowego,nie przez kuriera.
[16.02.2012] 19:17 edzio
poprosiłem grzecznie o przysłanie na maila informacje jak to ma wszystko wyglądać no i jakieś dane firmy to pani się grzeczniutko rozłączyła,i o to chodziło,moja rada jak chcemy kaskę to sami się musimy się przejść do odpowiedniego urzędu , właściciele tych "firm" myślą tylko o swojej kasie
[21.02.2012] 07:53 nie
nie
[27.02.2012] 11:42 Zdzichu
A może w jakiś sposób grupowo można założyć sprawę tej firmie, jeżeli są faktycznie oszustami? Czy ktoś ma wiedzę na ten temat? Ja zapłaciłem, chciałem wysłać dokumenty i próbowałem się dodzwonić na nr telefonów, zdziwiło mnie, kiedy w słuchawce usłyszałem "niema takiego numeru" dodam, że 2 miesiące temu ten telefon był aktualny, ponieważ na niego dzwoniłem.
[02.03.2012] 15:01 jako
Czy ktoś za pośrednictwem GIDE POLSKA otrzymał kiedykolwiek jakąś dotację?
Czy to nie jest przypadkiem lipa?
[09.03.2012] 15:22 LB
Ja po telefonie poprosiłam o pisemne informacje. Otrzymałam mail enigmatycznie opisujący wspaniałą skuteczność (80%) firmy i zachęcający do współpracy. Po obejrzeniu strony poprosiłam o listę referencyjną - żadnej odpowiedzi już mi nie przysłano...
[02.04.2012] 12:28 Wiktoria
W ubiegłym tygodniu miałam telefon z Firmy GIDE Polska. Pani za wstępie oznajmiła mi, że mogę otrzymać dofinansowanie z Unii Europejskiej na rozwój mojej firmy nie znając dokładnie profilu mojej działalności. Później musiałam przedstawić Pani z Gide Polska czym zajmuje się moja firma. Na adres e-mailowy przesłano mi ofertę z Firmy Gide Polska na co mogę przeznaczyć dotację oraz wzór umowy z Firmą Modern Financial Systems z siedzibą w Warszawie reprezentowaną przez prezesa Pana Filipa Flisowskiego. Pani również poinformowała mnie, że kurier przywiezie mi przesyłkę czyli ankietę za którą mam zapłacić 246 zł. Gdybym miała problem z wypełnieniem ankiety pod telefonem 535 996 033 jest specjalista, który pomoże w wypełnieniu dokumentów. Następnie analitycy wykonają dla mnie ekspertyzę i dobiorą program. Gdy Firma Gide Polska uzyska dla mojej firmy dofinansowanie to pobierają 3% prowizji. Gdy przeczytałam te wszystkie komentarze na tym forum oraz jeszcze innych to zrezygnowałam z ich usług i nie przyjęłam przesyłki od kuriera. Numer telefonu 22 379 08 88, z którego dzwoniła Pani z Gide Polska - w słuchawce mówi "nie ma takiego numeru" !!! Nie polecam !
[17.04.2012] 11:29 Majka
Miałam podobna sytuacje jak w poście powyżej, tyle ze dzwonił do mnie Pan,
dziś próbowałam zadzwonić na numer z którego dzwonił do mnie człowiek z GJDE ale bez rezultatu. Czekam na kuriera ale na bank nie przyjmę tych dokumentów. Nie dam się nabić w butelkę
[17.04.2012] 15:56 art33
Witam. Po rozmowie z Panią z gide dostałem umowę z guide i wg umowy:
...wynagrodzenie w wysokości 200 zł netto oraz do 3% wartości projektu.,
...podstawą rozliczenia przedmiotu zamówienia będzie końcowy protokół odbioru. (odbieramy analizy).
... Zamawiający w terminie maksymalnie 7 dni kalendarzowych od protokólarnego przekazania przedmiotu zamówienia ma prawo zgłosić pisemnie ewentualne wady lub usterki i odmówić końcowego odbioru, do czasu ich usunięcia.(na to 14 dni)
Na podstawie otrzymanych informacji tj ich braku na temat kiedy za co płacimy można twierdzić że to oszuści i naciągacze (co jak wystawią fakturę na 3% wartości projektu po podpisaniu protokołu?- fakturę trzeba zapłacić, a ewentualnego zwrotu pieniedzy dochodzić w sądzie, ale na jakiej podstawie bo umowa jest niejasna) .
Ważne jest to że większość programów do 2013 jest już zakończona, a te na lata 2013-2020 jeszcze wymagają akceptacji w budżecie UE który będzie zatwierdzony pod koniec 2012roku.
Odradzam takie firmy.
[15.05.2012] 22:51 grzegorz2000
zostalem oszukany przez JDKonsulting na kwote 199zl po zaplacie zero kontaktu a moje kontakty to splawianie podawanie jakis innych nr do innego dzialu tam telefon gluchy itd. Dzis dzwoni do mnie pani z firmy ktora sie nazywa Gide gadka ta sama mowie jej ze zostalem juz oszukany przez JDKonsulting czy cos slyszala a ona ze nie i ze ciezko jej wlasnie ludzi namowic na cos po roznych firmach tak wlasnie oszukujacych. jakie bylo moje zdziwienie jak dzis poszperalem i okazuje sie ze Gide=JDKonsulting. czy ktos nie wsadzi tych oszustow wreszcie do wiezienia?
[16.05.2012] 09:16 Marcin Łódź
Prowadzę działalność handlową w branży budowlanej. Przed kilkoma dniami skontaktowała się ze mną pani z firmy GIDE. Już sama nazwa Generalna Izba Doradztwa Europejskiego podpowiedziała mi, że to "sprytny" sposób na wyciąganie kasy (ziarko do ziarka...) od przedsiębiorców, z których przecież każdy szuka źródeł finansowania. Tym niemniej - jak większość z nas - uległem pokusie "pofantazjowania" jak fajnie by było, gdyby ktoś za nas odnalazł, przeanalizował i opracował dokumenty do programu finansującego nasze pomysły - i to za 200 zł i prowizję od pozyskanej kwoty! Na szczęście ta fantazja trwała krótko, a pani na drugi dzień (gdy zadzwoniła ponownie) odmówiłem.

Każdy z nas szuka łatwych dróg, każdy z nas słyszy codziennie, że Unia "daje kasę" i też chciałby się "załapać" - niektórzy to wykorzystują i naciągaja leniwych bądź łatwowiernych. Zdrowy rozsądek podpowiada, że w tym przypadku to tylko pomysł na wyciągnięcie (całkiem niezłej w sumie) kasy od tysięcy polskich przedsiębiorców.

Chcesz pozyskać pieniądze z Unii a nie masz czasu i głowy, żeby sam się tym zająć - udaj się do lokalnej Izby Handlowej czy publicznych, uznanych instytucji działających w tym zakresie. Ostatecznie do prywatnych biur o takiej specjalizacji - ale nie licz na to, że obsłużą Cię za 200 zł.

Albo zapłać tej firmie (przecież to tylko dwie stówki, ot - dobry obiad) i cierpliwie czekaj...
[22.05.2012] 22:07 damiandj
Bardzo się cieszę, że tu trafiłem. Z jednej firmy do mnie dzwonili i przysłali paczkę za 246zł, ale poczułem o co może biegać i podziękowałem kurierowi za fatygę. Minęły dwa dni i dokładnie ta sama historia. Umówiłem się na telefon jutro bo chciałem sprawdzić. Dzięki wam wiem, że to kolejny przekręt.
Pozdrawiam wszystkich nie dajcie się!
[24.05.2012] 12:05 becia100
Witam
Podpisałam z nimi umowę, niestety! Było to prawie rok temu, ani słychu ani widu. Olali mnie totalnie, nie dostałam nawet żadnej propozycji jakiegoś programu, a co dopiero mówić o konkretnych pieniądzach.
OMIJAĆ Z DALEKA!!!!!!!!!!
[24.05.2012] 12:43 hanik
Witam. Bogu będe dziękowac za was i wujka G. Mnie od dwuch dni bombarduje telefonami pani z GIDE. Przezornie wpisałam w google nazwę i masz babo placek. A już miałam taką piękną wizję rozwoju firmy..... już witałam się z gąską. Wysłałam do niej maila o rekomendacje i.... cicho- sza. Nie dajmy się oszustom!!! Chociaż jest to 200 zł - to MOJE 200 zł.
[24.05.2012] 16:16 Ajsmen
Witajcie nie dajcie się naciągaczom ta firma to oszuści wystarczy już w pierwszej rozmowie dokładnie słuchać, obiecują dofinansowanie do miliona zł w zależności od udokumentowania potrzeby i że oni mają takich cudownych pracowników że takie słodkie wnioski napiszą że dostaniemy wszystko, mniej kolorowo się robi jak zapytamy o koszty na początku mówią że bezpłatnie co się okazuje bzdurą. Ale co nas dalej czeka jeśli uda nam się przełożyć rozmowę na inny termin bo nie mamy czasu albo coś. Najpierw nękają nas stekami telefonów na które nie możemy oddzwonić w moim przypadku to nr 223790869 bo od razu odrzuca rozmowę na każdy inny numer z www.gidepolska.pl też się nie dodzwonimy ale to mniej istotne ale gdy już zdecydujemy się odebrać od nich telefon po lekturze googla to pan znów obiecuje cuda, a jeśli śmiemy mu odmówić to pyta nas o powód później staje się bardziej nie przyjemy i podnosi ton rozmowy wręcz będąc oburzonym i obrażającym nas za to że wybraliśmy inna firmę. Ale co jest najlepsze po moich słowach "że znalazłem inna firmę która zrobi wszystko za mnie i jeśli otrzymam dofinansowanie to dopiero się rozliczymy a jeśli nie to nie poniosę żadnych kosztów" to wręcz mnie po prostu wyśmiał i powiedział szyderczym tonem "że nikt tego nie robi za darmo" co dało mi do myślenia że o zwrocie pieniędzy od nich można zapomnieć i na siłę chciał uzyskać do nich kontakt będąc bardzo nie uprzejmym wręcz aroganckim. Kończąc NIE polecam tej firmy w żaden sposób google i tak nam dostarczy ciekawych informacji na ich temat że nikomu nie udało się uzyskać dofinansowania a pozytywne komentarze których jest może z kilka piszą pracownicy. Poza tym pamiętajmy że kwota poniżej 250z (co oferują)ł to nie jest żadna kradzież ani przestępstwo tylko wykroczenie i mało szkodliwy czyn więc walka w sądzie nic nam nie da :) ogólnie omijać z daleka i nie odbierać telefonów od nich a i jeszcze komórka naciągacza jeśli nie odbierzemy stacjonarnego 660-562-976
[28.05.2012] 23:59 tomek1
i jeszcze jeden nr do postu powyżej 660 562 967
p.s. Zważając na koszty utrzymania działalności, wynajmu lokalu, opłacenia pracowników, mediów, środków stałych itp., przy kwocie ok. 250 zł nie da się poświęcić Klientowi ( czyli nam ) więcej niż kilka godzin, a w przypadku takiej dotacji i zapewne mnóstwa papierów myślę, że zbierając do "kupy" poświęcony czas zajmie dużo więcej niż "dniówkę".
A jeden telefon i 10 min rozmowy????
Dobra stawka godzinowa.
Jestem zdania, że w takim przypadku w każdym większym - i pewnie nie tylko - mieście są firmy zajmujące się takimi sprawami, a przynajmniej mamy gdzie uderzyć osobiście.
[29.05.2012] 19:26 gregor44
ja tez zostalem oszukany w swietle prawa przez ta firme
jak sie zbierzemy to moze pozew wspólny..?
[06.06.2012] 13:23 Piotr tapi
witam własnie jestem po rozmowie z panią z tejże firmy gdy jej powiedziałem ze ma obawy ze juz kiedyś doświadczyłem takim dotacją przez tel. i dziekuje to kręciła ze ta kwota podlega zwrotowi , niech coś zrobią to zarobią niby 200zł netto to nie dużo ale wole ja dać pracownikowi tak za nic a takim firmą dziękuje
[08.06.2012] 20:57 karolka2012
Ja również dałam się "nabic". Firma z Tych. Były obiecanki cacanki, a jest Książeczka i CD z nieaktualnymi , popularnymi informacjami. Telefonów nikt nie odbiera . Właśnie piszę pismo "wzywające" do zwrotu 198 zł. Jeśli będzie negatyw - mam zamiar mimo "niskiej szkodliwości", zgłosić na policję oszustwo () .
Zainteresowała mnie Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 "O przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym" w której Art.1 brzmi: "Ustawa określa nieuczciwe praktyki rynkowe w działalności gosp. i zawodowej oraz zasady przeciwdziałania tym praktykom w interesie publicznym, PRZEDSIEBIORCÓW i klientów". Pozdrawiam wszystkich "nabitych" i tych którym się udało..........
[19.06.2012] 10:17 naa
Dzisiaj przyszła do mnie paczka z GIDE, ale nie zgadzał się adres nadawcy miała być Warszawa, a przyszło z Radomia w dodatku z ul. 1905 roku 1/9, czyli mieszkanie?, nie odebrałam tej przesyłki i weszłam na google.... i co widzę? same negatywy, więc rezygnuję. Dzięki że piszecie o takich sprawach, przynajmniej inni mogą być bardziej ostrożni. Pozdrawiam
[20.06.2012] 18:55 Przedsiębiorca
Witam dostałem dzisiaj telefon od przesympatycznej Pani z firmy GIDE POLSKA mowiła o pozyskaniu dotacji z funduszów europejskich na rozkrecenie swojej działalnosci , sprawa bardzo prosta przysyłaja mi wniosek za 246zł brutto ,po jego wypełnieniu i odesłaniu analityk tej ze firmy... oceni pod jaki program nadaje sie moj wniosek,podobnie wygladało w firmie JDkonsulting z siedziba w warszawie na ktory sie nabrałem to był koszt cos około 199zł (ksiązka wniosek płyta)wypełniłem odesłałem i niczego sie nie doczekałem gdy dzwoniłem do tej firmy przekierowywano mnie na inne działy...zero skutku brak efektów po czasie numer juz był nie aktywny, mydlą nam oczy przez telefon a potem kontak sie urywa. Ps" takich przypadków miałem 3 wiec jesli ktos na upartego chce wziac dotacje w taki sposób to ja moge odsprzedac za połowe ceny materiały ksiazki płyty," Pozdrawiam

Kaleron
Anna Siadrak ode mnie nie odbiera - numer telefonu ten sam. Maila mam tylko do Tomasza Chodakowskiego - t.chodakowski@gidepolska.pl - nie odpisuje. Może kwota niezawrotna, ale nie popuszczę. Może ktoś mi doradzi, jak dobić kwotę powyżej 250 zł, żeby nie było z kodeksu wykroczeń, tylko z karnego? Czy wystarczy doliczyć koszty wysyłki wezwania do zapłaty + jakieś odsetki, czy trzeba wymyśleć coś innego? Czy jeżeli firma oszukuje na małe kwoty ale wielu klientów, to te kwoty się sumują? Mój prawnik coś mówił o uczynieniu sobie z popełniania wykroczenia stałego źródła dochodu - ale ja nie bardzo rozumiem ich żargon, a chodziło mi głównie o szybkie wysłanie wezwania do zwrotu zaliczki i nie wiem, kiedy będziemy mieli czas, żeby mi to wszystko potłumaczył.
[02.07.2012] 12:58 leon_tm
Witam,

bardzo dziekuje z wszystkie komentarze. Odmowilam kuriera po przeczytaniu wszytkich komentarzy. Pierwsze posty sa zachecajace, ale polecam lekture do konca. pozdrawiam
[02.07.2012] 18:46 aaaakasiaaaaa
do 'naa'

Jestem z Radomia i mialam podjąc z Nimi współpracę, dlatego też wyjaśniam Ci dlaczego dostałaś przesyłkę z Radomia;) otóż to nie mieszkanie, a realna firma, ale siedziba konsultantów mieści się w Radomiu na tejże ulicy, ale jest tak jakby filią tej z Warszawy. Wszystko jest ok, żadnego przewału w tym wypadku nie widzę. Mogłaś spokojnie odebrać przesyłkę nie bojąc się o to, że to oszustwo:)

Co do kosztów, owszem, to jest to 246zl i później do 3% kwoty dofinansowania więc wcale nie taki mały zarobek dla firmy:P

Mówię to jako ktoś, kto przed zaledwie 2 godziny siedział tam na telefonie i wcielał się w 'specjalistę do spraw dofinansowania europejskiego' a nie jako pracownik i celem mojej wypowiedzi nie jest reklama tej firmy;) A wyjasnienie jedynie o co chodzi, bo znam oferte z tej drugiej strony i to o czym Piszecie poznalam od strony firmowej i tego nie ukrywam.

Pozdrawiam
Kasia.
[02.07.2012] 18:56 aaaakasiaaaaa
aa i dodając do tematu, to w celu uspokojenia Was, co jeśli chodzi o nieodbieranie telefonów, otóż wszystkie telefony są wykonywane z komputera i jest to połączenie internetowe, dlatego nie możecie się Panstwo dodzwonić, jedynie dzialają maile i ten telefon do Ani Siadrak. Co do kwoty zwrotu, to podobno firma je zwraca, ale w momencie, gdy analityk nie dobierze zadnego programu, pieniadze sa zwracane, i tu akurat musza sie wywiazac, bo przeciez umowa zawarta przez telefon jest wiazaca na podstawie jakiegos tam artykulu. Zatem polecam poczekac te 3-4 tygodnie bo tyle podobno analitykom potrzeba na znalezienie programu, i jak go nie znajdzie to odesla pieniadze. Mysle ze po tym czasie w razie czego mozna sie ubiegac o jakies odszkodowanie dopiero. Ale jesli znajda program, to maja rok na startowanie w konkursach, a jesli w nich startują i dofinansowanie nie jest przyznane to pieniadze przepadają, to fakt, niezaprzeczalny. Mam nadzieje, że niektórych z Was uspokoilam dając rzeczywiste wytlumaczenie jak to sie wszystko odbywa. I nie chodzi o obrone tej firmy, a o uspokojenie Was, ze jesli kupiliscie te usluge, to nie wszystko stracone. ;)))
[03.07.2012] 14:06 Kaleron
Faktem jest, że umowa ustna jest wiążąca, ale Tomasz Chodakowski powiedział, że jak coś nie będzie grało, to mogę zrezygnować - owszem - przestało grać już następnego dnia po odebraniu przesyłki - telefon Anny Siadrak owszem - niby działa, ale nikt go nie odbiera, a oddzwoniła dopiero jak napisałem, że rezygnuję. Na maile nie odpisują, a na kasę czekam ponad miesiąc. Poza tym Tomasz Chodakowski zapewniał mnie, że pracownikami firmy są specjaliści z dużym doświadczeniem, a według moich informacji - niestety zebranych już po fakcie - nie jest to prawda. Oczywiście to tylko informacje z drugiej i trzeciej ręki - ja sam nie mogę powiedzieć o ich kwalifikacjach nic poza tym, że nie mogłem się z nimi bliżej zapoznać, bo nie odbierają telefonów. Czekam, kiedy ta śmieszna firemka doda sobie do nazwy "w upadłości", a prezesik przestanie być prezesikiem i w ogóle przestanie pełnić różne funkcyjki. Żal gościa, który oszukuje ludzi i traci twarz za takie pieniądze, ale niby jest dorosły i niby wie co robi.
[03.07.2012] 18:14 aaaakasiaaaaa
No tak, tu sie zgodze, aczkolwiek wiem ze jest tam jedne chwyt, prawda, mysle ze bazuja oni na tym jedynie, iz niby analitycy znajdują program i przez rok startuja w konkursie bo do tego zobowiazuje umowa, a czy tak jest mozna sie tylko domyslac. Tak czy siak, czytając Wasze komentarze, to jak wiem, że system premiowy obejmuje od każdej odesłanej ankiety to raczej wielkiej premii bym nie zgarnęła, skoro prawie każdy odrzucał paczki od kuriera;D :PP
[10.07.2012] 13:26 Kaleron
Ten sam prezesik w tym samym lokalu prowadzi drugą firemkę - Modern Business Net - kontakt: Dział handlowy: (22) 379-08-99
Biuro obsługi: (22) 379-08-96 - jak ktoś się nie może dodzwonić do niby-analityków od dotacji, to proszę próbować na podane wyżej numery. Ja, mimo wezwania, nie dostałem zwrotu zaliczki, ale to jeszcze nie koniec sprawy.
[13.07.2012] 20:56 qweqw
eqweqwe
[17.07.2012] 07:35 ita
OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!! OSZUŚCI!!!!
[18.07.2012] 19:52 erty
nie ma żadnych analityków, pieniędzy nigdy nie dostaniesz.
[19.07.2012] 23:42 gon
Mnie także nękają telefonami. Najfajniejsze jest to, że Pani która do mnie wydzwania powiedziała, że znalazła mnie w internecie, a nie wiedziała jak się firma nazywa.
Aby podyktować jej adres email musiałem się nieźle napocić HeHe
[20.07.2012] 19:38 Erika
wiedisrenist1983
[23.07.2012] 17:55 Kaleron
Dostałem pismo, że uznali moją reklamację, w końcu przysłali fakturę + oryginał korygującej. Pieniądze mam dostać w ciągu 14 dni od momentu, kiedy otrzymają podpisaną przeze mnie kopię korekty, której "zapomnieli" dołączyć do pisma. Napisałem maila, na którego tradycyjnie nie dostałem odpowiedzi. i odesłałem im podpisaną kserokopię oryginału korekty. Otrzymali w czwartek - 19 lipca 2012 - kasy na razie nie ma i jak nie będzie do 3 sierpnia, pójdzie kolejne wezwanie w terminie 7 dni, a potem pozew w uproszczonym trybie, bo należność jest bezsporna (mam pismo, w którym uznają reklamację i obiecują zwrot kasy + oryginał korekty) i do komornika.
Nawiasem - ich sposób postępowania jasno świadczy o ich poziomie nieprofesjonalizmu. Jeżeli ktoś liczy, że załatwią mu jakąkolwiek kasę, to chyba tylko po znajomościach prezesika, a to już by trąciło korupcją i nepotyzmem - szczerze odradzam tych naciągaczy.
Jak ktoś nie ma prawnika, to ja społecznie udostępniam pisma przygotowane przez mojego jako gotowce - proszę pisać na maila.
[24.07.2012] 16:19 dfgsdgsd
dfgdgdfgdsfgsd
[24.07.2012] 16:38 Sprzątanie domow Kielce
Well, I don’t know if that’s going to work for me, but definitely proved helpful for you! :) Excellent post!
[26.07.2012] 08:02 PD
Kaleron: co zrobiłeś, tzn. jaką linią poszedłeś, że uznali reklamacje?
Powołałeś się na niezgodność zawartości przesyłki z treścią rozmowy telefonicznej?
I jeszcze jedno: jak wygląda tryb uproszczony o którym piszesz?
Jak wygląda procedura?
[26.07.2012] 10:51 Kaleron
Pisz na maila kaleron@kaleron.pl - to Ci wyślę całą moją korespondencję z nimi. Nie wiem dokładnie, jak tryb uproszczony wygląda, ale z tego, co mi prawnik powiedział, to składa pozew na formularzu, dołącza do niego dokumenty i sąd bez rozprawy wydaje nakaz zapłaty w terminie 14 dni - jeżeli w tym terminie nie zapłacą - razem z kosztami sądowymi i odsetkami - ani się nie odwołają - a nie mają podstaw, bo sami uznali reklamację - to biegiem do komornika i wtedy mają jeszcze koszty komornicze - a ściągnięcie będzie proste, bo wystarczy, że zajmie u kuriera pobrania. W sumie interes z Gide, to dobry interes - ale chyba tylko dla prawników, którzy obsługują poszkodowane firmy.
[30.07.2012] 18:33 Kaleron
Wreszcie po dwóch miesiącach oddali kasę. Nie ma się co szczypać i bawić w maile, tylko stanowczo listami poleconymi - jakby co, to służę swoimi pismami na wzór - zainteresowanych proszę pisać na maila
[11.08.2012] 10:13 oszukany100
u mnie podobna sprawa, w styczniu przyszły papiery, kasę wpłaciłem, dziś mamy 11 sierpnia i ciągle tylko maile nadal czekamy na ogłoszenie konkursu - ABSURD!!!! naciągają tysiące klientów na niewielkie sumy u mnie koło 300zł, za bezsensowne ksero do wypełnienia, tylko strata czasu!!!!
[13.08.2012] 10:18 Maro
Witajcie, chcę dorzucić do tematu zmianę ich telefonu. Dzwoniła dziś do mnie miła Pani z firmy GIDO, ale wyswietlił mi się numer: 660562962. Nie skorzystam z ich oferty, bo coś mi tu z nimi śmierdzi. Nigdzie nie ma pozytywnej opinii o pozyskanych dotacjach dzięki nim. Gdzie to 92 % skuteczności, którymi się chełpią?
[13.08.2012] 10:20 Maro
GIDE oczywiście:)
[14.08.2012] 12:34 Car
Wiitam, Niestety dopiero dzis przeczytałam o tej firmie. i przeraza mnie to jaka głupia bylam ze dałam sie nabrac tej firmie. Jakis czas temu nowiązałam współprace z ta firma zapłaciłam 246zl , przysłali mi juz drugie dokumety z działu analiz. Zastanawiam sie czy warto marnowac czas na wypełnianie tych dokumetów jak to oszysci. Chciałam zapytac czy warto walczyc z tą firma o odzyskanie pieniedzy?
[16.08.2012] 17:40 KSI
Potwierdzam, że ta firma to zwykłe oszustwo. Kontakt na początku dobry do czasu odebrania i zapłacenia za przesyłkę. Totalny brak odzewu. Nawet nasz prawnik nie doprowadził sprawy do końca. Omijajcie tą firmę szerokim łukiem. Ja wtopiłem. Mam nadzieję, że tą informację dostaną inni, których próbują naciągnąć.
[29.08.2012] 13:40 Litwos
OPEN EUROPE - Oszuści. Zracji tego iż raz już mnie nabito w butelkę. Muszę to napisać żeby przestrzec Państwa przed tymi ludźmi. Dzwoni Pani i zaczyna opowiadać o pomocy itd. że należy zapłacić tylko 290 zł. (za tzw weryfikację klienta, opłatę kuriera, pomoc fachowców). Na moje pytanie: A jeśli otrzymam jakieś książki itd. otrzymałem błyskawiczną odpowiedź z cytatem kodeksy cywilnego chyba podała jakiś paragraf 66 można zwrócić w ciągu 10 dni. Najlepszym sposobem, żeby utrzeć im nosa to zgodzić się na warunki bo płatność jest przy odbiorze. Nie odbieramy przesyłki a ona wraca do oszustów. Dzwonią jeszcze raz i pytają dlaczego nikt nie odebrał. Prosimy żeby wysłali jeszcze raz i nie odbieramy.
[29.08.2012] 13:42 litwos
Open Europe - Oszuści jeszcze numer z którego dzwoniła Pani 797 701 229
[02.09.2012] 08:52 Lacki
To są oszuści żadnej firmie która zadzwoni do was to jedna wielka ściema ja wm grudniu 2011 roku dostałem ankietę aplacilem 199zl i nic do. Dzisiaj tel nie odpowiadają raz napisałem esemesa ze jak się nie odezwie to zgłaszać sprawę na policję nic to nie pomogło złodzieje i tyle niech nikt nie wieży w to ze dostanie pokaźna sumę za 199zl przestrzegać przed firma. Je konsultant
[17.09.2012] 08:43 bpmax
Teraz ujawniła się nowa firma-oszust w Wyszkowa.
Business Consulting - Katarzyna Przybysz (sic!)
Sowińskiego 40/3
tel. 513381440; 794670335
Metoda działań ta sama:
ankieta do wypełnienia za pobraniem 249pln
Chciałem zdobyć pieniądze dla nowo powstałego UKS-u...
Chyba czas na prokuratora.
[18.09.2012] 11:27 bpmax
Pan Paweł Przybysz działa teraz firmie zarejestrowanej na swoją siostrę Katarzyną Przybysz, Wyszków, ul. Sowińskiego 40/3 o nazwie BUSINESS CONSULTING. Wysłał do mnie pustą kopertę z rzekomą ankietą za... 249 zł. Podobno przez pomyłkę. Proszę uważać na firmę BC z Wyszkowa. Działalność analogiczna do tych opisanych wcześniej.
Odpowiedz na ten temat
pierwsza6 7 8 9 10 11

Portal oparty jest na zasadach swobody wypowiedzi i ochrony praw konsumentów, które to wartości stanowią podstawę europejskiego porządku prawnego i świadomego społeczeństwa obywatelskiego; nie jest zaś zamiarem pomysłodawców Portalu naruszanie dobrego imienia i innych praw osób trzecich.